Klagomål kan framföras direkt till personal eller till rektor/huvudman, muntligt eller skriftligt via e-post eller brev som kan lämnas i vår postlåda vid förskolan entré. Alla klagomål ska dokumenteras av rektor/huvudman, åtgärder ska vidtas och följas upp. Om vårdnadshavare har klagomål på förskolans verksamhet används följande arbetsgång.
Steg 1
Vi vill uppmuntra föräldrar till att synpunkter eller klagomål på verksamheten eller dess personal tas upp direkt med berörd personal
Steg 2
Om föräldrarna efter kontakt med personalen fortfarande har klagomål, bör de ta kontakt med rektor/huvudman Meliha Kaya.
Steg 3
Om föräldrarna inte är nöjda efter steg 2 och vill gå vidare med frågan kan de ta kontakt med utbildningsförvaltningen.
Klagomålshantering
Vi ser ett förtroendefullt samarbete med vårdnadshavande som en grundläggande förutsättning för att tillsammans främja varje barns utveckling utifrån deras unika förutsättningar. Vid barnets inskrivning i förskolan får vårdnadshavarna en introduktion till verksamheten och information om hur de kan framföra eventuella klagomål om verksamheten.